اگرچه هنوز به صورت رسمی از پلی استیشن ۵ پرو رونمایی نشده است، اما همواره شایعات بسیاری حول محور مشخصات آن منتشر میشد. پیش از این شایعه شده بود که عملکرد مدل پرو نسبت به مدل پایه تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت و اگر فناوری PSSR را به آن اضافه کنیم، میتوان گفت کنسول مذکور تا دو برابر سریعتر عمل خواهد کرد.
متیو کاسلز (Matthew Cassells)، بنیانگذار استودیوی Alderon Games، در قسمت جدید پادکست Broken Silicon پیرامون کنسول پلی استیشن ۵ پرو صحبت کرده است. او به این نکته اشاره کرد که فناوری PSSR، پلی استیشن ۵ پرو را قادر میسازد تا آخرین بازی استودیو را با فعال بودن رهگیری پرتو به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.
او همچنین در مورد وضوح تصویر بازیها روی مدل پرو صحبت کرد. متیو کاسلز اظهار داشت از شدت تار بودن برخی عناوین روی پلی استیشن ۵ پرو کاسته خواهد شد. این امر با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر نسبت به مدل پایه امکانپذیر میشود.
به گفته سازنده، کار با کنسول پلی استیشن ۵ پرو برای توسعهدهندگان تا ۱۰۰ درصد راحتتر خواهد بود چرا که وقتی PSSR با پیشرفتهای سختافزاری ترکیب شود، عملکرد کنسول را متحول میکند.
قبلاً شایعه شده بود که RAM و CPU کنسول پلی استیشن ۵ پرو نسبت به مدل پایه تغییرات قابل توجهای نمیبینند. با این حال، میتو کاسلز معتقد است که تقویت GPU برای پیشرفت کافی خواهد بود.
او باور دارد که با جهش GPU، عملکرد بازیهایی که قبلاً با کیفیت متوسطی اجرا میشدند به شدت ارتقا خواهند یافت. او اضافه کرد که در این صورت، بازیهای بیشتری را میبینیم که از حالت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکنند.
در عین حال، دیگران استدلال کردهاند که سونی نیازی به پیشرفت سختافزاری در نسل جاری نداشته است. بنابراین، شنیدن نظر دیگر توسعهدهندگان پس از عرضه پلی استیشن ۵ پرو جالب خواهد بود.
source