ساعاتی پیش بروزرسانی جدیدی برای نسخه PC از بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد که قابلیت‌های عالی را به آن اضافه می‌کند. این بروزرسانی که با عنوان Patch 2.13 منتشر شده است پس از ماه‌ها انتظار فناوری FSR 3 را به این بازی اضافه می‌کند تا شاهد بهبود عملکرد و افزایش قابل توجه نرخ فریم آن باشیم. این بروزرسانی همچنین در فناوری‌های Intel XeSS و Nvidia DLSS نیز دارای قابلیت‌های جدیدی است.

اگرچه بازی Cyberpunk 2077 در نخستین ماه‌های انتشار دارای باگ‌ها و مشکلات فراوانی بود اما در طی سال‌های اخیر با انتشار بروزرسانی‌های مختلف شاهد ارتقای عملکرد آن بوده‌ایم. امروز نیز بروزرسانی جدیدی برای این بازی منتشر شد که به بهبود و ارتقای عملکرد آن کمک زیادی خواهد کرد. بروزرسانی Patch 2.13 که هم اکنون در دسترس کاربران نسخه PC از بازی Cyberpunk 2077 قرار گرفته است در کنار فناوری FSR 3 قابلیت Frame Generation را هم در خود جای داده است تا شاهد افزایش قابل توجه نرخ فریم در این بازی باشیم.

براساس گزارش Tomshardware، بدون شک مهم‌ترین قابلیت بروزرسانی جدید بازی Cyberpunk 2077 اضافه شدن فناوری FSR 3 به آن است. این بازی تاکنون به فناوری FSR 2.1 مجهز بود اما با استفاده از نسخه جدیدتر از این فناوری، قابلیت Frame Generation نیز به آن اضافه شده است. این قابلیت قادر است با دریافت اطلاعات مربوط به دو فریم متفاوت، فریم جدیدی را خلق کند و به این ترتیب موجب افزایش قابل توجه نرخ فریم بازی‌ها شود. البته در صورتی که کاربران برای استفاده از این فناوری سخت افزار مناسبی را در اختیار نداشته باشند قابلیت Frame Generation می‌تواند موجب ایجاد لگ در بازی‌ها شود.

به همین دلیل استودیو سازنده بازی Cyberpunk 2077 تصمیم گرفته است دو فناوری FSR 2.1 و FSR 3 را به صورت همزمان در این بازی مورد استفاده قرار دهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند بنا به سخت افزاری که در اختیار دارند یکی از این فناوری‌ها را به منظور بهبود عملکرد بازی مورد استفاده قرار دهند و دیگر فناوری FSR 3 مانع از اجرای مناسب این بازی نخواهد شد.

بهبود نرخ فریم فناوری FSR 3 در بازی های مختلف

این برای نخستین بار است که قابلیت Frame Generation در بازی Cyberpunk 2077 در اختیار کاربران سیستم‌هایی قرار گرفته است که از کارت‌های گرافیکی به جز محصولات انویدیا استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه این بازی دارای سیستم نورپردازی قابل توجهی است و به وفور از فناوری‌های Ray Tracing و Path Tracing بهره برده است استفاده از قابلیت Frame Generation می‌تواند به بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک AMD و اینتل در اجرای آن کمک زیادی کند. تاکنون کارت‌های گرافیک RTX انویدیا با استفاده از فناوری DLSS 3 Frame Generation، نرخ 60 فریم بر ثانیه را برای این بازی ایجاد می‌کردند اما کارت‌های AMD و اینتل از این قابلیت بی‌بهره بودند.

در همین رابطه بخوانید:

– پرواز نرخ فریم دهی کارت‌های گرافیکی قدیمی انویدیا با حقه AMD FSR 3

– معرفی فناوری FSR 3.1 توسط AMD با انبوهی از قابلیت‌های جدید؛ بهبود عملکرد در کنار قابلیت Frame Generation در فناوری‌های DLSS و XeSS

– عملکرد عالی فناوری گرافیکی XeSS 1.3 اینتل در مقابل DLSS و FSR رقیب [تماشا کنید]

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 می‌توانستند به جای فناوری FSR 3.0 نسخه جدیدتر از آن یعنی FSR 3.1 را به آن اضافه کنند که مطمئناً عملکرد و قابلیت‌های بهتری را برای این بازی فراهم می‌کرد. یکی از ویژگی‌های عالی این فناوری جدید کاهش Ghosting یا سایه اطراف اجسام است که در هنگام حرکت آن‌ها ایجاد می‌شود. این قابلیت می‌تواند به وضوح موجب بهبود عملکرد قابلیت Frame Generation و Upscaling در بازی‌ها شود. دیگر قابلیت مهم فناوری FSR 3.1، فناوری Anti-Lag 2 است که می‌تواند زمان تاخیر و لگ ایجاد شده در قابلیت Frame Generation را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در کنار FSR 3.0، این بروزرسانی جدید، فناوری XeSS 1.3 را هم به بازی Cyberpunk 2077 اضافه خواهد کرد تا بتوان از قابلیت Upscaling طراحی شده توسط اینتل نیز در این بازی بهره برد. فناوری DLSS نیز در این بروزرسانی بهبود پیدا کرده است تا کاربران کارت‌های RTX انویدیا بتوانند دو قابلیت DLAA و Ray Reconstruction را به صورت همزمان در بازی Cyberpunk 2077 به کار بگیرند. این قابلیت سبب می‌شود که عملکرد این بازی پایدارتر و بهتر از قبل شود.

source

توسط siahnet.ir