به گفته مقامات شرکت AMD، توسعه فناوری FSR 4 از یک سال قبل آغاز شده و در این نسخه قرار است هوش مصنوعی هم بخش نرم‌افزاری و هم بخش سخت‌افزاری را پوشش دهد. بر همین اساس، گفته شده که گیمرها باید در انتظار تجربه گیمینگ بهتر با حداقل مصرف انرژی باشند.

آقای جک هوین (Jack Huynh)، معاون و مدیر ارشد گروه تجاری کامپیوتر و گرافیک AMD، در جریان رویداد IFA 2024 به اظهار نظر در رابطه با نسل بعدی فناوری FidelityFX Super Resolution پرداخت و برخی جزئیات جالب مرتبط با آن را تأیید کرد.

فناوری FSR 4 مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود

بر اساس گفته‌های وی، به نظر می‌رسد که تیم قرمز بالاخره آماده شده تا از فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک راهکار جدید و بسیار کاربردی برای ارتقای تکنولوژی مقیاس‌پذیری خود استفاده کند، فرایندی که طی سال‌های گذشته رقابت بر سر آن افزایش یافته و AMD در این بخش چندان عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

بسیاری از تحلیلگران دنیای سخت‌افزار استفاده از AI در معماری Radeon را پیش‌بینی کرده بودند، با این حال کسی مطمئن نبود که آیا AMD از این فناوری در بخش‌هایی مانند FSR استفاده خواهد کرد یا خیر.

فناوری FSR 4 مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود

سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که برنامه‌های متفاوتی برای هوش مصنوعی در نظر داشته و فراتر از اپ‌اسکیلینگ (رند کردن صحنه با رزولوشن پایین‌تر و افزایش رزولوشن با کمک AI) عمل خواهد کرد.

با این حال، اوایل سال جاری بود که AND اعلام کرد از هوش مصنوعی برای نسل بعدی فناوری FSR خود استفاده خواهد کرد، چرا که سال 2024 یک نقطه عطف برای این شرکت بزرگ دنیای کامپیوتر محسوب شده و هوش مصنوعی باید در این مسیر جای خود را پیدا کند.

FSR 4 برای رقابت از راه می‌رسد

به نظر می‌رسد که آقای جک هوین به عنوان مدیر جدید بخش Radeon شرکت AMD قصد دارد تحولات زیادی ایجاد کرده و اولین قدم نیز ادغام هوش مصنوعی در فناوری آپ‌اسکیلینگ FSR 4 خواهد بود.

باید خاطرنشان کرد که بزرگ‌ترین رقیب AMD یعنی انویدیا از سال 2018 هوش مصنوعی را در فناوری مشابهی به نام DLSS ادغام کرده و در نسخه‌های بعدی با DLSS Frame-Gen و DLSS Ray-Reconstruction آن را به شکل چشم‌گیری بهبود بخشیده است.

به گزارش tomshardware، این درحالیست که اینتل نیز در فناوری XeSS نیز از طریق استفاده از شتاب‌دهنده XMX توانسته هوش مصنوعی را به آن اضافه کرده و در آخرین نسخه یعنی SDK 1.3.1 هم اصلاحات قابل توجهی در آن ایجاد کند.

اگرچه AMD در فناوری‌های FSR 3.1 و AFMF از هوش مصنوعی بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد که در گام بعدی قرار است علاوه بر نرم‌افزار، AI به بخش سخت‌افزاری نیز اضافه شده و تجربه‌ای بهتر و کامل‌تر از دنیای گیم در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

در همین رابطه بخوانید:

– فناوری AMD FSR چیست و چه کاربردهایی دارد؟

– پرواز نرخ فریم دهی کارت‌های گرافیکی قدیمی انویدیا با حقه AMD FSR 3

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که به گفته مقامات AMD، فرایند توسعه فناوری FSR4 و ادغام هوش مصنوعی در آن حدود یک سال قبل آغاز شده و در نهایت FSR4 به گیمرها اجازه خواهد داد که بالاترین نرخ فریم را با کم‌ترین میزان مصرف انرژی به دست آورند.

نظر شما در رابطه با برنامه‌های AMD برای فناوری آپ‌اسکیلینگ FSR4 چیست؟

source

توسط siahnet.ir