مشاوره سئو سایت
پست اخیر رند در مورد راز (نه چندان) کسب رتبه های بالا در SERPS مرا به این فکر انداخت که آیا اسرار دیگری در SEM وجود دارد که واقعاً باید دانش عمومی باشد. و بعد یکی به من ضربه زد. در واقع، من می خواهم استدلال کنم که این بزرگترین راز در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است (که به نوعی از آن سپاسگزارم، یا احتمالاً شغلی ندارم)، و سرنخ در نام آن است.
هر کاری که ما انجام میدهیم چیزی نیست جز بازاریابی قدیمی، بلکه در یک رسانه جدید، با ابزارهای جدید و مهمتر از همه، اصطلاحات لغت جدید که بجیزوسها را از بازاریابهای سنتی میترساند و آنها را مجبور میکند برای پوشش تلاش کنند. این ممکن است بدیهی و یا کاملاً مزخرف به نظر برسد (یا ترکیبی از این دو)، اما اجازه دهید به نحوه برخورد این دو (ظاهراً متفاوت) مهارت اشاره کنم. بیایید نگاهی به جنبه های اصلی SEM بیندازیم (منظورم SEO و PPC است):
* تحقیق کلمات کلیدی – یکی از اولین کارهایی که هر SEM انجام می دهد، تحقیقات قدیمی و خوب کلمات کلیدی است. آنها بررسی می کنند که مردم به چه چیزی علاقه دارند، چند نفر به یک موضوع علاقه مند هستند و از چه زبانی می توان برای جذب آنها استفاده کرد. آشنا به نظر می رسد؟ بازاریابان سنتی ممکن است این را تحقیقات بازار بنامند.
* تبلیغات جستجوی پولی – خوب. ما اکنون می دانیم که مردم چه می خواهند، بنابراین بیایید تلاش کنیم و کسب و کار آنها را بدست آوریم. کاری که ما انجام خواهیم داد این است که آمار جمعیتی خود را مشخص کنیم، آنها را مورد هدف قرار دهیم، مقداری از تبلیغات را جمع آوری کنیم، حداکثر پیشنهاد خود را تعیین کنیم، نتایج را تجزیه و تحلیل کنیم، با کپی بازی کنیم، و غیره تا زمانی که بازدهی عالی کسب کنیم. به عبارت دیگر بازاریابی مستقیم.
* برچسبهای عنوان/توضیحات – اغلب به عنوان یکی از مهمترین عوامل در سئو نام برده میشود، ما ساعتها وقت صرف میکنیم تا مطمئن شویم که برچسبهای عنوان و توضیحات منحصربهفرد در هرچه بیشتر صفحات ممکن است، به انگلیسی (یا فرانسوی، اسپانیایی) خوب باشند. و غیره)، که آنها شامل مهمترین کلمات کلیدی ما هستند، و (به دلیل نحوه نمایش آنها در SERPS) که USP ما را به منظور دریافت یک کلیک خوب (یا آنچه شما ممکن است فقط یک پاسخ بنامید) را تبلیغ می کنند. وای – این به نظر خیلی شبیه کپی نوشتن است.
* لینک بیلدینگ – ما اکنون یک سایت با برچسب های خوب، کلمات کلیدی به خوبی تحقیق شده و مقداری ترافیک خوب از PPC داریم. اکنون ما به چند لینک نیاز داریم تا ما را در جایگاه برتر نگه دارد. ما محتوا/محصول/خدمات خود را برای افرادی که (به طور کلی) در همان صنعت هستند و نماینده خوبی هستند (که با اهمیت روزافزون کیفیت و ارتباط در وزن پیوند) تلاش میکنند تا به ما پیوند دهند، تبلیغ میکنیم. میدانم که این قبلاً گفته شده است، اما آیا این خیلی شبیه روابط عمومی نیست. خوب، پس گاهی ممکن است مجبور شویم برای آن پیوندها هزینه کنیم – voila، تبلیغات.
* Linkbaiting – همانطور که رند اشاره کرد، دریافت لینک از سایت های مرتبط و با کیفیت کافی نیست. شما باید Ryans & Seths از دنیای digg را برای ارسال یا نشانک کردن صفحات از سایت خود دریافت کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ خب، به نظر میرسد محتوایی ایجاد میکنید که مردم را وادار به صحبت کردن، خندیدن یا فریاد زدن میکند، یا به سادگی زیر لب زمزمه میکنند «هی، این خیلی جالب است» تا پاسخ دلخواه را برانگیزد. آیا کس دیگری در اینجا چیز کوچک دهه 90 به نام بازاریابی ویروسی را به خاطر دارد؟
من می توانم بشنوم که بسیاری از شما می گویید "صبر کنید! این همه خوب و دوست داشتنی است، اما ما SEM ها همچنین باید انبوهی از دانش فنی در مورد نحوه کار موتورها، آنچه آنها دوست دارند و بسیاری از چیزهای واقعاً پیچیده دیگر داشته باشیم که ما را از آن بالاتر می برد." بازاریاب معمولی یا باغی شما." خوب، بله.
اما، برای مثالی از انتشارات (بخشی که من در حال حاضر در آن کار می کنم)، بازاریابان سنتی باید در مورد چیزهایی مانند چاپ و توزیع مجلات بدانند. آنها باید بدانند که پست سلطنتی برای تحویل بر اساس وزن و اندازه مجلات هزینه دریافت می کند، به طوری که وقتی آنها در حال برنامه ریزی برای راه اندازی جدید هستند، مجله ای پیدا نکنند که هر بار که به یک مجله پست می شود هزینه زیادی دارد. مشترک و آنها باید بدانند که چه نوع جلدی احتمالاً در WHSmiths (یکی از بزرگترین خردهفروشهای مجلات در بریتانیا) قرار میگیرد، به طوری که ماگ آنها با Pizza Today پر نشود.
این بدان معنا نیست که آنها باید بدانند ماشینهای چاپ چگونه کار میکنند، یا از چه نوع ون برای رساندن مجله به مغازه استفاده میشود، اما آنها باید قوانین، دستورالعملها و بهترین روشها را برای این موارد درک کنند. درست مثل اینکه برای یک SEM ضروری نیست (اگرچه مطلوب است) همه چیز را در مورد الگوریتم ها یا کدنویسی بداند، اما آنها باید بهترین عملکرد را بدانند (که موتورها حتی با دستورالعمل های خود در مورد طراحی وب خوب مانند دستورالعمل های وب مستر گوگل به آن کمک می کنند) .
بنابراین، دفعه بعد که کسی از شما بپرسد بازاریابی موتورهای جستجو چیست، پاسخ باید واضح باشد: بازاریابی برای موتورهای جستجو. واضح است، نه؟