طبق گزارشهای اخیر، شرکت بازی سازی BioWare برنامهای برای عرضه بستههای الحاقی (DLC) برای بازی محبوب و پرطرفدار Dragon Age: The Veilguard ندارد، چراکه در حال حاضر این استودیو تمام تمرکز خود را روی توسعه و عرضه نسخه بعدی از سری بازیهای دوستداشتنی Mass Effect گذاشته است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی عملکرد بازی جدید بایووِر در هفتههای اخیر میپردازیم.
به نظر میرسد بازی Dragon Age: The Veilguard تا اینجا عملکرد بسیار خوبی داشته است. این بازی پیش از این رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان در Steam برای یک بازی تکنفره از BioWare و EA را شکست و اکنون با رسیدن به ۷۷.۴ هزار بازیکن فعال در دوازده ساعت گذشته، این رکورد را بهبود بخشیده است. این موفقیت اولیه، بازی را به یکی از عناوین برجستهی این شرکتها تبدیل کرده و نشاندهندهی تقاضای قابلتوجهی برای داستانسرایی و گیمپلی متمرکز بر شخصیتها در میان گیمرها است.
با این حال، در حال حاضر برنامهای برای ساخت محتوای الحاقی داستانی (DLC) برای این بازی وجود ندارد. طبق گزارش Rolling Stone در مصاحبهای با جان اپلر، مدیر ارشد توسعه Dragon Age: The Veilguard، دلیل این موضوع ساده است: تیم BioWare اکنون به نسبت گذشته کوچکتر است و در حال حاضر تمام تمرکز آنها بر توسعهی بازی جدید Mass Effect است. مایک گمبل، تهیهکننده اجرایی این عنوان، اخیراً تأیید کرده که این بازی جدید به سبک واقعگرایانه و لحن بالغ خود پایبند خواهد بود. کوچکتر شدن تیم BioWare به معنی این است که آنها مجبور به انتخاب پروژههای محدودتری هستند و تمرکز منابع بر یک بازی بزرگتر، برای آنها منطقیتر به نظر میرسد.
البته این مصاحبه در زمانی انجام شد که بازی Dragon Age: The Veilguard تازه منتشر شده بود. اگر این بازی بتواند از انتظارات فروش EA فراتر رود (اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، اخیراً به سرمایهگذاران اعلام کرد که این بازی ظرفیت بسیار بالایی برای موفقیت دارد)، احتمالاً برنامهها تغییر کنند و شاید DLCهایی برای آن منتشر شود. اما از نظر روایی، برخلاف Dragon Age: Inquisition که نیاز به DLC داشت تا داستان را بهطور کامل ببندد و به نتیجه برساند، Veilguard داستان خود را به خوبی به پایان میرساند. این موضوع برای بسیاری از طرفداران مهم است، چراکه به آنها احساس رضایت از یک تجربهی کامل را میدهد.
در مصاحبه با Rolling Stone، جان اپلر به بازخوردهایی اشاره کرد که BioWare از طرفداران خود گرفته و آنها را در ساخت Dragon Age: The Veilguard به کار برده است. از تجربهی Mass Effect: Andromeda، این استودیو یاد گرفت که نهتنها بهبود کیفیت بازی کافی نیست، بلکه طراحی جهان باز نیز باید جاذبهی کافی داشته باشد. او افزود که هرچند Andromeda بازی بهتری نسبت به نقدهای دریافتیاش بود، اما نباید نقدها را نادیده گرفت. مشکلات فنی و جزئیات ناقص در زمان انتشار، تأثیر زیادی بر پذیرش آن بازی گذاشت و تجربهی Andromeda درسهای مهمی برای BioWare داشت که چگونه طراحی و ساخت جهان باز را به شکلی جذابتر و هدفمندتر انجام دهند.
تجربهی بازی Anthem بهوضوح نشان داد که تمرکز بر حالت چندنفره نیز با روح استودیو همخوانی ندارد. اپلر اشاره کرد که BioWare استودیویی است که برای ساخت RPGهای تکنفره و مبتنی بر داستان طراحی شده است و بسیاری از اعضای تیم نیز به همین هدف پیوستهاند. تمرکز بر حالت چندنفره، علاوه بر ایجاد فاصله با طرفداران قدیمی، نتوانست مخاطبان جدیدی را نیز بهطور موفقیتآمیز جذب کند. واکنش منفی بازیکنان به Anthem به BioWare نشان داد که باید به عناصر تکنفره و داستانسرایی قوی که در آنها موفق بودهاند، بازگردند و چندنفره بودن مانعی برای دستیابی به این هدف محسوب میشد.
البته، اپلر در را بهطور کامل بر روی ساخت بازیهای چندنفره در آینده نبست. او اشاره کرد که میتوان داستانی قوی در یک بازی چندنفره روایت کرد. بهعنوان نمونه، Final Fantasy XIV توانسته است این کار را بهخوبی انجام دهد. هرچند بازی چندنفره پیچیدگیهایی به همراه دارد، بهویژه در حفظ حالتهای جهان و تأثیرگذاری انتخابها در داستان. بهعنوان مثال، اگر بازیکنی تصمیم بزرگی بگیرد که بر دنیای بازی تأثیر بگذارد، این تغییر باید در جهان مشترک بازتاب داده شود و این امر چالشی بزرگ برای بازیهای چندنفره است.
در همین رابطه بخوانید:
– بهترین بازی های آفلاین دونفره و چند نفره PS5 که حتماً باید با دوستان خود تجربه کنید!
– بهترین بازی های ماشینی و مسابقهای آفلاین PS5 که حتماً باید تجربه کنید!
– بهترین بازی های آفلاین پلی استیشن 5 که حتماً باید تجربه کنید!
در نهایت، اپلر افزود که یکی از بازخوردهای بازیکنان Inquisition، کمبود تعامل و گفتوگوهای بین شخصیتهای همراه بود. این موضوع در Dragon Age: The Veilguard بهبود یافته و BioWare تلاش کرده تا تجربهی شخصیتپردازی و تعاملات بین شخصیتها را به سطح بالاتری برساند. طرفداران سری Dragon Age ارزش زیادی برای این تعاملات قائل هستند و افزایش محتوای دیالوگی میان شخصیتها، میتواند تجربهای عمیقتر و جذابتر برای بازیکنان به ارمغان آورد.
source