طی سالهای اخیر شاهد DLCهای فوقالعادهای مانند Phantom Liberty و Shadow of the Erdtree بودهایم، اما به طور کلی روند عرضه محتویات اضافه کند شده و عضو سابق Bethesda دلیل این موضوع را توضیح میدهد.
آقای بروس نسمیت (Bruce Nesmith)، طراح سیستمهای Skyrim و Starfield، توضیح داد که چرا عرضه DLCها و بستههای الحاقی در سالهای اخیر کمتر شده است. او میگوید که مخاطبان مثل قبل برای مدت طولانی به یک بازی وفادار نمیمانند و این باعث میشود که توسعه و عرضه DLC غیرضروری باشد. او در این باره گفت:
بازی های زیادی وجود دارند که مخاطبان پس از ۶ ماه آنها را رها کرده و به سراغ عنوان دیگری رفتهاند.
DLCهای عناوینی مانند Fallout یا Elder Scrolls میلیونها نسخه میفروشند و کاملا منطقی است، زیرا چنین عناوینی طرفداران زیادی دارند. اما جبران هزینه توسعه DLC برای عناوین کوچکتر بسیار دشوار است، زیرا بیشتر مردم سریع سراغ آثار دیگر میروند.
او همچنین اظهار داشت که اگر یک بازی ۱۰ میلیون نسخه بفروشد، تضمینی وجود ندارد که DLC آن هم از ارقام مشابهای پیروی کند، این تفکر اگرچه در همه موارد درست نیست اما در بیشتر موارد صدق میکند. البته استثناهایی وجود دارند که یک DLC فروش بازی اصلی را افزایش داده اما نادر است.
source