یکی از طراحان بازی رد دد ریدمپشن 2 اعلام کرد جزئیات پنهان این بازی، بیشتر از آن چیزی است که فکر میکنیم. همه میدانیم که بازی Red Dead Redemption 2 مانند بقیه بازیهای ویدیویی دیگر نیست. این شاهکار استودیو راک استار (Rockstar)، جزئیاتی دارد که شاید بازیکنان هرگز با آن رو در رو هم نشده باشند. یکی از طراحان سابق راک استار، بن هینچلیف (Ben Hinchliffe) این موضوع را با پادکست GTAVIoclock در اشتراک گذاشت. این طراح از سال 2009 تا 2022 در راکستار کار کرده که خود رزومه بزرگی محسوب میشود. این دوره شامل زمانی هم به عنوان طراح بازی GTA 6 مورد انتظار هم بوده است. این مسئله باعث میشود هینچلیف دیدگاه منحصر به فردی درباره هنر ساخت این جهانهای جذاب داشته باشد.
یکی از مثالهای خاصی که او به آن اشاره کرد مربوط به ماموریتی است که شامل یک واگن مشروبات الکلی است. در گیمپلی معمول، بازیکنان ممکن است به سرعت وارد عمل شوند و طبق دستور، برای واگن کمین کنند. با این حال، هینچلیف در این پادکست گفت که اگر بازیکنان تصمیم بگیرند به جای حمله فوری، واگن را دنبال کنند، ممکن است به صحنهای کاملاً متفاوت برخورد کنند. او توضیح میدهد: «یک واگن مشروبات الکلی وجود دارد و شما باید برای آن در پل کمین کنید. اما اگر آن مسیر را نروید و به جای آن واگن را در جاده دنبال کنید، به یک اردوگاه دزدان میرسید که شخصیتهای غیر قابل بازی در حال انجام فعالیتهای خود هستند.»
دنیای بزرگ بازی رد دد ریدمپشن 2
این لحظه اصلیت فلسفه طراحی راکستار را تجسم میکند: ایجاد یک جهان زنده که بر اساس انتخابهای بازیکن تغییرمیکند و تکامل مییابد. هینچلیف تخمین میزند که «99 درصد مردم هرگز» سناریوی جایگزین بازی رد دد ریدمپشن 2 را ندیدند زیرا آنها از مسیر معمول پیروی کردند. با این حال، برای کسانی که وقت میگذارند تا جهان اطراف خود را کشف کنند، داستانهای زیادی در انتظار کشف شدن است. دزدان در اردوگاه تنها شخصیتهای ایستا نیستند؛ آنها روالها و انیمیشنهای خود را دارند که لایههای واقعگرایی بیشتری به بازی اضافه میکند.
تعهد به جزئیات تنها به پر کردن بازی با محتوا محدود نمیشود؛ بلکه مربوط به خلق تجربهای است که احساس زنده بودن میکند. هینچلیف تأکید میکند که این رویکرد کنجکاوی را در میان بازیکنان تقویت میکند. این تعهد به داستانگویی از طریق طراحی محیطی و تعاملات شخصیتهاست که راکستار را از بسیاری دیگر از توسعهدهندگان متمایز میکند.
علاوه بر این، هینچلیف یادآور میشود که معمولا شخصیتهای غیرقابل بازی برنامهریزی جایگزینی برای اقدامات غیر منتظره بازیکن داشته باشند. با این حال راکستار این مفهوم را جلوتر برده و لایههای پیچیدهای از واقعگرایی را در محیطهای جهان باز و مخصوصا بازی رد دد ردمپشن 2 گنجانده است. او تأکید میکند که چگونگی تنوع «اگر چه؟» به کیفیت کلی بازی کمک میکند. این توجه به جزئیات به این معنی است که بازیکنانی که به روشهای متفاوتی با بازی تعامل دارند میتوانند جواهرات پنهانی کشف کنند که تجربه بازی آنها را غنیتر میکند.
منبع: Gamesradar
source