کنسول PS5 Pro در مدت زمان کوتاهی که عرضه شده، عملکرد نسبتاً خوبی داشته و با وجود قیمت ۷۰۰ دلاری، استقبال از نحوه بهبود آن در عناوین مختلف PS5 مثبت بوده است. در حالی که این کنسول تمرکز زیادی روی عناوین بزرگ دارد، نحوه استفاده از آن برای پورت‌های کنسولی مانند پروژه Kyoday جذاب به نظر می‌رسد.

استودیوی Kyoday وظیفه پورت کنسولی بازی نقش‌آفرینی Albatroz را برعهده دارد. اگرچه این بازی از قابلیت PSSR برخوردار نیست، اما استودیوی مذکور قصد دارد برای پروژه بعدی خود از این فناوری استفاده نماید. Ivaylo Koralsky، مدیرعامل و بنیانگذار استودیوی Kyoday، در این خصوص طی مصاحبه‌ای با وبسایت GamingBolt اظهار داشت:

ما برای پورت کنسولی بازی Albatroz ترجیح دادیم از PSSR به دلیل محدودیت‌های زمانی استفاده نکنیم و این اثر در حال حاضر با رزولوشن بالایی در PS5 Pro ارائه می‌شود.

با این حال، در پروژه آینده بعدی خود با به‌روزرسانی PS5 Pro، از قابلیت PSSR، همراه با ری تریسینگ بهبود یافته، بازتاب‌ها و انسداد محیطی (Ambient Occlusion) استفاده می‌کنیم و نیز نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را در یکی از حالت‌های کیفیت هدف قرار می‌دهیم. PSSR در رزولوشن‌های پایین‌تر از FSR و TSR پیشی می‌گیرد و ما را قادر می‌سازد تا تکنیک‌های مدرن برای بازتاب، نور و سایه‌ها را اضافه کنیم.

PS5 Pro همچنین امکان بهبودهای بصری دیگر را نیز فراهم می‌کند. مدیرعامل Kyoday در ادامه عملکرد PSSR را با قابلیت DLSS 3 مقایسه کرد. وی در این باره گفت:

پروژه ما شامل Virtual Shadow Maps برای بهبود قابل توجه کیفیت سایه است که در مدل پایه PS5 موجود نیست. از نظر کیفیت، PSSR به DLSS3 نزدیکتر است تا FSR2. حرکت شاخ و برگ و تغییر رنگ هنگام استفاده از PSSR بسیار بهبود یافته است. از آنجایی که ما در مورد یک فناوری ارتقاء دهنده مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، قابلیت‌های آن به تکامل خود ادامه خواهد داد و به اعتقاد من نقش مهمی در کنسول PS6 ایفا خواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که چگونه از PS5 Pro برای بازی‌های بزرگ آینده استفاده می‌شود.

source

توسط siahnet.ir