ساخت اپیزود سوم بازی Half Life 2 که نزد گیمرها به Half-Life 3 شهرت دارد، هیچ‌گاه به اتمام نرسید. شرکت ولو سال‌هاست که سراغ این بازی نرفته و همچنین برنامه‌ای هم برای انجام این کار ندارد. مستند تازه‌ای که به مناسبت بیست سالگی انتشار بازی نیمه عمر 2 منتشر شده، دلیل لغو ساخت بازی را مشخص کرد. گیب نیوئل معتقد است که اپیزود سوم نمی‌توانست پایان درخور و شایسته‌ای برای این مجموعه بازی باشد.

بازی نیمه عمر 2، دو اکسپنشن مهم دریافت کرد. شرکت ولو پس از انتشار اپیزود دوم، کار روی این سری بازی را رها کرد. بازی Half-Life Alyx پس از حدود سیزده سال آن هم برای هدست‌های واقعیت مجازی ساخته و منتشر شد. صحبت در مورد اپیزود سوم بازی از آن زمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیمرها در فروم‌های بازی بوده است. مستند جدید، ابعاد تازه‌ای از این بازی فاش کرد و فهمیدیم که توسعه قسمت سوم پیشرفت‌هایی هم داشته، اما پروژه خیلی سریع رها شده است.

دلیل اصلی لغو ساخت بازی Half-Life 3 در واقع آن بود که ولو نمی‌‌دانست چطور بازی را از لحاظ گیم دیزاین پیش براند و مکانیک‌های تازه‌ای ارائه دهد. یک تفنگ یخی برای اپیزود سوم طراحی شده بود، اما سطح نوآوری ولو بسیار بالاتر از این ایده‌های ساده بود. دیوید ریلر، لول دیزاینز بازی دوم در مستند جدید می‌گوید که این سری بازی فرسوده شده بود و نیاز به تغییر بسیار بزرگ حس می‌شد. توسعه‌دهنده‌‌های بازی بسیار بلندپرواز بودند و نمی‌خواستند یک بازی ساده بسازند.

گیب نیوئل بازی Half-Life 3

بازی Half-Life 3 برای مدتی در حال ساخت بود

یکی از دلایل دیگر لغو ساخت اپیزود سوم، انتشار بازی Left 4 Dead بود. این اثر آن زمان به مشکل خورده بود و نیاز به نیروی کمکی داشت. در نتیجه تیم توسعه نیمه‌عمر دست از کار کشید. دیوید اسپیرر، مهندس فنی بازی نیمه‌عمر 2 در ادامه مستند می‌گوید که پس از انتشار بازی Left 4 Dead، اعضای ولو حس کردند که برای ساخت Half-Life 3 باید سراغ توسعه یک موتور بازی‌سازی جدید بروند. در نتیجه آنها بار دیگر سطح انتظار از خود را افزایش دادند. این مهندس می‌گوید که این بهانه آوردن‌ها اشتباه بود و آنها می‌توانستند به همان موتور قبلی برگردند و دو ساله کار روی اپیزود سوم را تمام کنند.

گیب نیوئل مؤسس شرکت ولو در ادامه مستند به اپیزود سوم می‌پردازد. وی معتقد است که سری بازی نیمه عمر باید در اوج تمام می‌شد و اپیزود سوم نمی‌توانست پایان خوبی برای این بازی باشد:‌

Gabe Newellنمی‌توانید تنبلی کنید و بگویید که خب ما با (این اپیزود) داریم داستان را پیش می‌بریم. این در واقع فرار از تعهد و مسئولیتی بود که نسبت به گیمرها داریم. بله درست است که همه عاشق داستان این بازی هستند، اما بسیاری هم جنبه‌های دیگر بازی (از جمله گیم‌پلی) را دوست دارند. در نتیجه اینکه تنها نشان دهید در قدم بعدی چه اتفاقی می‌افتد و داستان چطور پیش می‌رود کافی نبود. می‌توانستیم بازی را همان‌طور هم منتشر کنیم، اما نمی‌توانست به اثری فوق‌العاده تبدیل شود. شکست احتمالی، آن قصور شخصی من را گیج کرده بود. نمی‌توانستم بفهمم که چطور با ساخت اپیزود 3 می‌توانستیم این سری را پیش ببریم.

مستند در پایان نشان می‌دهد که شرکت ولو پس از رها کردن بازی Half-Life 3، دنبال پروژه‌های مهمی رفت. آنها بازی دوتا 2 را ساختند و همچنین کنسول استیم دک را روانه بازار کردند. هر چند سازندگان بازی معتقدند که اپیزود سوم نیمه عمر 2 یک فرصت از دست رفته بود و اینکه همچنان وقت برای ساخت بازی‌های بیشتر از این سری وجود دارد.

منبع: PCGAMER

source

توسط siahnet.ir