طی سالهای اخیر در صنعت بازیسازی، بحثهای زیادی پیرامون موضوعات مرتبط با تنوع، برابری و شمول (DEI) پیش آمده است. بسیاری از بازیهایی که به دلیل استفاده از این قوانین و عناصر به اصطلاح Woke مورد انتقاد قرار گرفتند، مانند Dragon Age: The Veilguard، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و برخی حتی پس از انتشار شکست سنگینی خوردند.
این روند نشان میدهد که تحمیل عمدی این المانها معمولاً با استقبال جامعه گیمینگ مواجه نمیشود. با این حال، به نظر میرسد استودیوی رمدی (Remedy) این بحثها را کاملاً نادیده؛ چرا که گزارشها نشان میدهند پروژه معرفی نشده این استودیو بهطور کامل بر عناصر DEI متمرکز خواهد بود.
حواشی مربوط به تنوع، برابری و شمول در Alan Wake 2، نگرانیهایی را برای بازی معرفی نشده استودیوی رمدی ایجاد کرده است. بهویژه با توجه به همکاری یک نویسنده و طراح داستان از شرکت Sweet Baby Inc به نام Maxine Sofia Wolff که در این پروژه دخیل است.
طبق اطلاعات موجود در وبسایت شخصی این نویسنده، او درحال کار بر روی این پروژه است و پیشتر در Alan Wake 2 نیز مشاوره داستانی ارائه داده. همچنین این شخص به عنوان نویسنده اضافی در بازی شکست خورده Suicide Squad، نقش داشته است.
با این وجود، برخی استدلال میکنند که Alan Wake 2 در مقایسه با دیگر شکستهای صنعت، مانند Concord و Dustborn، رویکردی نسبتاً محتاطانه در قبال عناصر DEI داشته است. در همین حال، یکی از کارکنان سابق Sweet Baby Inc ادعا کرده که این شرکت حتی با وجود واکنشهای منفی، از سیاستهای خود دست نخواهد کشید. در هر صورت به دلیل این که هنوز اطلاعات رسمی و دقیقی درباره این پروژه در دسترس نیست، بهتر است به چنین اخباری با شک و احتیاط نگاه کنیم.
source