انویدیا امروز تایید کرد که از نخستین روز انتشار فناوری جدید DLSS 4 بیش از 75 بازی مختلف از آن پشتیبانی کامل خواهند داشت. این شرکت همچنین امروز لیست کامل این بازی‌ها را منتشر کرد که می‌توان در آن نام عناوین مهمی همچون Alan Wake 2، Stalker 2، Cyberpunk 2077 و God of War Ragnarök را مشاهده کرد. انتظار می‌رود این فناوری به بهبود قابل توجه نرخ فریم و قابلیت‌های گرافیکی این بازی‌ها کمک کند.

بدون شک DLSS 4 یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بروزرسانی هایی است که انویدیا تاکنون برای فناوری DLSS خود منتشر کرده است. یکی از ویژگی‌های مهم این فناوری مد‌های هوش مصنوعی موسوم به Transformer است که قادر است بهبود چند برابری نرخ فریم بازی‌ها را در پی داشته باشد. این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت تصاویر و قابلیت‌های گرافیکی موجود در بازی‌ها کمک کند. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از استودیوهای بازی سازی تلاش کنند خیلی زود این فناوری را به عناوین مختلف خود اضافه کنند.

براساس گزارش Wccftech، انویدیا امروز با انتشار لیستی از بازی‌ها اعلام کرد که فناوری جدید DLSS 4 این شرکت از نخستین روز انتشار در آن‌ها قابل دسترس خواهد بود. می‌توان در این لیست نام بازی‌هایی همچون Alan Wak 2، God of War Ragnarök، Hogwarts Legacy، Cyberpunk 2077، STALKER 2: Heart of Chornobyl و بسیاری از دیگر بازی‌های مهم منتشر شده در ماه‌های اخیر را مشاهده کرد که نشان می‌دهد کاربران به لطف فناوری DLSS 4 می‌توانند در آینده نزدیک عملکردی بسیار بهتر از آن‌ها انتظار داشته باشند.

DLSS-4-supported-games-2.png

انویدیا همچنین اعلام کرده است که در روزهای آینده تعداد بیشتری از بازی‌ها به فناوری DLSS 4 مجهز می‌شوند؛ چرا که هم اکنون استودیوهای بازی‌سازی مختلف مشغول اضافه کردن این فناوری به عناوین مختلف خود هستند. اگرچه در حال حاضر اکثر کارت‌های عضو خانواده RTX 50 می‌توانند بازی‌های موجود را با نرخ فریم و قابلیت‌های گرافیکی خوبی به اجرا درآورند؛ اما انویدیا در نظر دارد در آینده نزدیک کارت‌های پایین‌ رده‌ای همچون RTX 5060 و RTX 5050 را عرضه کند که مطمئناً دسترسی به قابلیت DLSS 4 در آن‌ها به بهبود عملکرد بازی‌ها منجر خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های مهم فناوری DLSS 4 انویدیا قابلیت Multi-Frame Generation است که برخلاف فناوری‌های موجود و موسوم به Frame Generation می‌تواند نرخ فریم بازی‌ها را تا چند برابر ارتقا دهد. این قابلیت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با بررسی تصاویر و صحنه‌های بازی فریم‌های جدیدی را مطابق با آن‌ها تولید کند. این فناوری می‌تواند در برخی از بازی‌ها به بهبود 8 برابری نرخ فریم منجر شود. در برخی از بازی‌ها که نرخ فریم قابل قبولی در دسترس قرار نمی‌گیرد و یا این نرخ پایدار نیست استفاده از این فناوری می‌تواند بسیار عالی باشد.

در نسخه‌های بالا رده از کارت‌های گرافیک RTX 50 انویدیا نیز با استفاده از این فناوری می‌توان در وضوح‌های عالی نظیر 1440p یا 4K به نرخ فریم بهتری دسترسی پیدا کرد. استفاده از این فناوری در بازی‌هایی که دارای تنظیمات گرافیکی پیشرفته‌ای هستند نیز می‌تواند لذت بخش باشد و دسترسی به نسخه کامل از قابلیت Ray Tracing را ممکن کند. تاکنون تایید کرده است که فناوری DLSS 4 با رده مختلفی از کارت‌های گرافیک آن سازگاری دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از کارت‌های RTX 50 یا بازی‌هایی که به DLSS 4 مجهز شده‌اند به این فناوری دسترسی پیدا کنند.

source

توسط siahnet.ir