انویدیا با انتشار ویدئوهایی جدید، نرخ فریم دهی دیوانه‌وار در بازی‌های  Lost Soul Aside ،Stellar Blade و Tides of Annihilation را به رخ کشیده است. این عناوین که همگی توسط توسعه‌دهندگان آسیایی ساخته شده‌اند، از فناوری DLSS 4 برای افزایش نرخ FPS استفاده می‌کنند؛ تا جایی که در Lost Soul Aside فریم ریت به بیش از 500 فریم در ثانیه می‌رسد.

تمامی این نمایش‌ها بر روی پرچم‌دار جدید انویدیا ، یعنی GeForce RTX 5090 ضبط شده‌اند و تنظیمات Performance Mode در رزولوشن 4K برای حداکثرسازی نرخ فریم دهی فعال بوده است. با وجود اجرا در وضوح 4K با تنظیمات یاد شده، گرافیک بازی و نرخ فریم دهی ارائه‌شده همچنان تحسین‌برانگیز است. البته، تا زمانی که این بازی‌ها در دنیای واقعی اجرا نشوند، نمی‌توان درباره ثبات فریم ریت و تجربه‌ی روان گیم‌پلی قضاوت قطعی داشت، زیرا مشکلاتی مانند Stuttering (لَگ‌های لحظه‌ای) حتی در نرخ فریم دهی بالا نیز ممکن است تجربه گیمر را خراب کنند.

Lost Soul Aside؛ از پروژه‌ای تک‌نفره تا انتشار همزمان روی PC و PS5

بازی Lost Soul Aside مسیری طولانی را طی کرده است. توسعه این عنوان نزدیک به هفت سال پیش آغاز شد، زمانی که تنها توسط یک توسعه‌دهنده مستقل، یانگ بینگ، برای کنسول PlayStation 4 Pro ساخته می‌شد. با جلب توجه صنعت بازی و حمایت‌های گسترده، این پروژه گسترش یافت و حالا قرار است در 30 می (9 خرداد) برای PC و PlayStation 5 منتشر شود. این نخستین باری است که Sony Interactive Entertainment یک بازی تک‌نفره را به‌طور همزمان برای هر دو پلتفرم عرضه می‌کند.

این عنوان اکشن که همچنان بر پایه موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 توسعه یافته، علاوه بر نرخ فریم بالا، از فناوری Ray Tracing نیز بهره می‌برد. جزییات مربوط به سیستم مورد نیاز این بازی اخیراً منتشر شده است.

در همین رابطه بخوانید:

– فناوری DLSS 4 انویدیا معرفی شد؛ افزایش 8 برابری نرخ فریم دهی بازی‌ها

– فناوری DLSS 4 با کارت های گرافیک RTX 50 انویدیا معرفی می‌شود

– راز فناوری DLSS 4 انویدیا چیست و چطور هوش مصنوعی جادو می‌کند

Stellar Blade؛ موفقیتی بزرگ که حالا راهی PC می‌شود

بازی بعدی در این لیست، Stellar Blade، ساخته‌ی استودیوی Shift Up از کره جنوبی است. این عنوان اکشن که در ابتدا برای PlayStation 5 منتشر شد، توانست نقدهای مثبتی دریافت کند و فروش قابل‌توجهی را تجربه کند.

گیم پلی Stellar Blade

در جدیدترین نمایش، این بازی مبتنی بر Unreal Engine 4 به لطف تولید فریم‌های مصنوعی با DLSS 4  قادر است با نرخ فریم دهی تا 371 فریم در ثانیه اجرا شود. نسخه‌ی PC این عنوان قرار است در ماه ژوئن (خرداد – تیر) منتشر شود، اما هنوز جزییات مربوط به سیستم مورد نیاز آن به طور رسمی اعلام نشده است.

Tides of Annihilation؛ حماسه‌ای جدید با بهره‌گیری از Unreal Engine 5

آخرین بازی مورد بحث Tides of Annihilation نام دارد که یک بازی اکشن-ماجراجویی الهام‌گرفته از اسطوره‌های آرتوریان است. این بازی که توسط استودیوی Eclipse Glow Games در دست ساخت قرار دارد، بر پایه Unreal Engine 5 بوده و فعلاً برای عرضه در سال 2026 (1405) برنامه‌ریزی شده است.

Tides ofAnnihilation-4KNVIDIADLSS4.jpg

در نمایش اخیر، این بازی با استفاده از Multi Frame Generation توانسته به نرخ فریم دهی 359 فریم در ثانیه دست یابد.

در ظاهر گیم پلی نمایش داده شده از این عناوین نویدبخش آینده‌ای هیجان‌انگیز برای بازی‌های اکشن روی پلتفرم PC و کنسول‌ها است، آن هم با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌های مبتنی بر  هوش مصنوعی که FPS را به حد جنون می‌رساند.

source

توسط siahnet.ir