06 فروردین 1404 ساعت 10:47
خودرو کراس اور تمام برقی شیائومی وای یو 7 – Xiaomi YU7 که قبلا افتخار آشنایی با آن را از طریق تصاویر جاسوسی یا رندری داشتیم، اکنون خجالت را کنار گذاشته و به میان جمعیت آمده و قصد داریم تا برای اولین بار با تصاویر واقعی و رسمی شیائومی YU7 همراه شما باشیم.
داستان خودروهای برقی شیائومی اکنون به جذابترین بخش خود رسیده است. قبلا در اخبار خودرو گجت نیوز به طور کامل با محصولاتی مانند سه نسخه مختلف از شیائومی SU7 و خودرو جدید و مخفی این شرکت آشنا شده بودیم، اما هیچ تصویر رسمی و واقعی از کراس اور YU7 موجود نبود و صرفا از طریق تصاویر رندر یا به لطف شکارهای خبرنگاران چینی با این محصول آشنا شده بودیم. اکنون در آغاز فصل بهار، شرکت شیائومی برای اولین با و به صورت رسمی، شیائومی وای یو 7 را به میان جمعیت آورده تا اکنون ما بتوانیم نگاه دقیقتری به این زیبای شرقی داشته باشیم.
نگاه دقیق به تصاویر طراحی ظاهری شیائومی YU7
اکنون برای اولین بار میتوانیم جزئیات حاضر در طراحی ظاهری شیائومی YU7 را بهتر ببینیم. علی رغم چیزی که بسیاری از افراد میگویند، واقعا خودرو برقی Xiaomi YU7 یک کپی تمام عیار از SU7 نیست و برای مثال در نمای جلویی این خودرو، میبینیم که فقط ظاهر چراغها یکی است و زمانی که به مقایسه جزئیات و گرافیک ال ای دیهای آنها میپردازیم، تمام تفاوتها آشکار میشوند. همچنین مدل سپر این دو خودرو نیز زمین تا آسمان با هم فرق دارد و تنها میتوان گفت که شیائومی سعی کرده تا ژنتیک خود را به صورت محسوس، در هر دو خودرو حفظ کند.
نمای کناری شیائومی YU7 هم میزبان رینگهای 21 اینچی با فلاپهای آیرودینامیکی است که این بخش نیز تفاوت زیادی نسبت به SU7 دارد و هندسهی دربهای دو خودرو نیز دو دنیای متفاوت را روایت میکنند. زمانی که به شیب ستون سی و نمای عقبی در اولین کراس اور برقی شیائومی میرسیم، بیش از پیش به هنر طراحان چینی آفرین میگوییم؛ چرا که تلفیق هنر طراحی لیفت بک و شوتینگ بریک را با یک دیگر ترکیب کردهاند تا این محصول به طور عجیبی، ترس را در بند بند وجود تسلا مدل Y القا کند. طراحی چراغ خطرهای شیائومی YU7 هم به شدت هیجان انگیز و متفاوت از سدان این شرکت است و در کل طراحی نمای عقبی، قواعد، امضا و ترند خودروهای چینی را نادیده گرفته تا یک اثر جدید را تحویل مشتری دهد!
المان و فاکتورهایی مانند دستگیرههای درب پاپ اوت و دوربینهای نظارتی را هم اکنون بهتر میتوانیم در این خودرو مشاهده کنیم. سنسورهای پارک هم در سپر عقب و جلو به چشم میآیند و سنسور لیدار هم بر روی سقف خودنمایی میکند. در نهایت باید گفت که با توجه به این سر و شکل، میتوان گفت که نمرات ایمنی و تست تصادف شیائومی وای یو 7 باید بسیار جذاب و شبیه به ویدیو تست تصادف شیائومی SU7 باشند و نتایج جذابی و حرفهای خوبی را به مخاطبان ارائه دهند!
مشخصات فنی شیائومی YU7
شیائومی YU7، کراس اوور تمام برقی جدید این شرکت، در سه نسخه با مشخصات فنی متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. نسخه اول، از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 365 کیلو وات یعنی معادل 500 اسب بخار قدرت بهره میبرد. موتور جلویی این نسخه 130 کیلووات و موتور عقبی 235 کیلووات قدرت تولید میکنند. نیروی مورد نیاز این موتورها توسط باتریهای لیتیوم آهن فسفات تامین میشود.
نسخه دوم شیائومی وای یو 7، که قبلا به صورت کامل با آن آشنا شده بودیم، از دو موتور الکتریکی قدرتمندتر بهره میبرد. موتور جلویی این نسخه 220 کیلووات یعنی معادل 296 اسب بخار قدرت و موتور عقبی 288 کیلووات یعنی معادل 390 اسب بخار قدرت تولید میکنند. مجموع قدرت این دو موتور به 510 کیلووات یعنی معادل 690 اسب بخار قدرت میرسد و این خودرو را قادر میسازد تا در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این نسخه 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نیروی مورد نیاز موتورها توسط باتریهای لیتیوم ترنری با ظرفیت تخمینی 80 کیلو وات ساعت تامین میشود.
شعاع حرکت و مصرف انرژی در شیائومی وای یو 7
نسخه سوم شیائومی YU7، که اطلاعات آن به تازگی توسط وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده است، از یک باتری لیتیوم یونی NCM با ظرفیت 96 کیلووات ساعت بهره میبرد. این نسخه نیز به دو موتور الکتریکی مجهز است که موتور جلویی 220 کیلووات و موتور عقبی 288 کیلووات قدرت تولید میکنند. حداکثر سرعت این نسخه 253 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بر اساس گزارشهای منتشر شده، باید گفت که اولین خودرو کراس اور برقی شیائومی قرار است در سه نسخه با رنج پیمایش 750، 760 و 670 کیلومتر بر اساس استاندارد چرخه CLTC راهی بازار شود. میزان مصرف انرژی برای هر 100 کیلومتر در این نسخهها به ترتیب 14.9 کیلو وات ساعت، 14.8 کیلو وات ساعت و 16.6 کیلو وات ساعت اعلام شده است که برای درک بهتر این اعداد باید اشاره کنیم که معادل مصرف سوخت بنزین در خودرو کراس اور برقی شیائومی، بین 1.4 تا 1.6 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود!
source