21 اردیبهشت 1404 ساعت 08:21
براساس اعلام استاندار تهران، تهران میزبان ۲۰ هزار موتور برقی خواهد بود، اما آیا این طرح میتواند به سرانجام مطلوب دولت برسد؟
وسایل نقلیه پاک در دنیای امروزی یک پیشرفت سودمند و بزرگ به حساب میآیند. دولتها به خودروسازان و شرکتهای تولیدکننده وسایل نقلیه مشوقهای زیادی در راستای طراحی و تولید محصولات پاک داده و این اقدام میتواند مقدمهای برای کاهش آلودگی هوا و هزینههای سوختهای فسیلی باشد. خبر خوب اینکه کشورمان همزمان با آزادسازی واردات خودرو، توجه ویژهای به خودروهای برقی و هیبریدی و موتورسیکلتهای برقی داشته است.
تهران میزبان ۲۰ هزار موتور برقی خواهد بود
براساس اعلام استاندار تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری جایگزینی 20 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی با مدلهای برقی در پایتخت، از مهمترین موضوعاتی که در دولت فعلی مطرح شده، هوای پاک است. به گفته محمدصادق معتمدیان، دستگاههای بسیاری در راستای اجرای قانون هوای پاک تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.
به اعتقاد استاندارد تهران، شرکتهای داخلی توان تولید 800 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی دارند و این رقم میتواند تا 1 میلیون و 200 هزار دستگاه افزایش یابد. ایشان همچنین معتقد است که از مهمترین علل عدم استقبال از موتورهای الکتریکی، فقدان زیرساختهای مناسب است. به نظر میرسد وزارت نفت وعدههایی در این خصوص داده که در صورت اجرا، طرح تولید موتورسیکلتهای برقی توجیه اقتصادی خواهد داشت.
معتمدیان در پایان به تعداد بالای موتورسیکلتهای بنزینی و فرسوده در کشور اشاره و خاطرنشان کرد که امیدواریم با اجرای تفاهم نامه همکاری، اثر زیست محیطی جایگزین کردن مدلهای برقی با بنزینی را مشاهده کنیم. به نظر شما موتورسیکلتهای برقی میتوانند به اندازه مدلهای بنزینی محبوب شوند؟
source