شرکت اپیک گیمز نسخه ۵.۶ موتور گرافیکی آنریل انجین را معرفی کرده که با هدف ارائه تجربه‌ای روان و پرجزئیات با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه، برای کنسول‌های نسل جدید، کامپیوترهای قدرتمند و برخی دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده است. این بروزرسانی بزرگ با بهینه‌سازی سیستم‌های رندر و استریم محتوا، مشکلات رایج عملکردی را هدف قرار داده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین تغییرات، ارتقاء رهگیری پرتو برای نورپردازی سراسری (Global Illumination) است. به گزارش TechPowerUp، در این نسخه بخش عمده پردازش‌های سنگین از CPU به GPU منتقل شده‌اند تا نورپردازی‌های پیچیده‌تری امکان‌پذیر شود؛ آن هم بدون کاهش نرخ فریم. همچنین با بهینه‌سازی فرآیندهای Lumen، محیط‌ها از نظر بصری غنی‌تر و درخشان‌تر شده‌اند، بدون آنکه فشاری به عملکرد سخت‌افزاری وارد شود.

استریم محتوای سریع‌تر و بارگذاری بدون لگ

در زمینه بارگذاری محتوا نیز پلاگینی جدید با عنوان Fast Geometry Streaming معرفی شده که فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد. این ابزار امکان بارگذاری حجمی از هندسه‌های ایستا بدون ایجاد لگ یا کاهش فریم را فراهم می‌کند.

unreal engine v5.6

فیزیک ناهمزمان و پروفایل‌های اختصاصی

ویژگی جدید دیگر، ایجاد وضعیت فیزیکی به‌صورت ناهمزمان (Asynchronous Physics State Creation) است که موجب روان‌تر شدن تغییر سطوح در محیط‌های وسیع می‌شود. همچنین، پروفایل‌های به‌روزشده‌ای برای سخت‌افزارهای کنسولی و دسکتاپ معرفی شده‌اند که به‌طور خودکار تنظیمات گرافیکی را با هدف حفظ نرخ فریم تنظیم می‌کنند که تا پیش از این به‌صورت دستی انجام می‌شد.

پشتیبانی از بازی‌های نسل بعد مانند The Witcher 4

موتور Unreal Engine 5.6 نیروی محرکه عنوان مورد انتظار The Witcher 4 خواهد بود، که روی کنسول PS5 با نرخ پایدار ۶۰ فریم‌برثانیه و با فعال‌سازی ری تریسینگ اجرا شده است. این اتفاق نوید بازگشت دوران بازی‌های بهینه‌شده را می‌دهد، جایی که سخت‌افزارهای قدرتمند می‌توانند تصاویر خیره‌کننده و نرخ فریم بالا را هم‌زمان ارائه دهند، آن هم در جهان‌های باز با گرافیک نسل بعدی.

آنریل انجین 5.6

بهینه‌سازی‌های ادیت و تولید محتوا

علاوه بر بهبودهای عملکردی، نسخه ۵.۶ موتور Unreal قابلیت‌های قابل توجهی نیز در حوزه تولید محتوا و ابزارهای ویرایشگر به همراه دارد. ردیابی‌های حرکتی (Motion Trails) بازطراحی شده و ویرایشگر منحنی (Curve Editor) با ظاهر و عملکردی جدید، فرآیند تنظیم فریم‌های کلیدی را سریع‌تر و دقیق‌تر کرده‌اند.

آپدیت آنریل انجین 5.6

همچنین با یکپارچه‌سازی MetaHuman Creator، تولیدکنندگان محتوا اکنون می‌توانند مستقیماً درون موتور آنریل، شخصیت‌های دیجیتالی واقع‌گرایانه طراحی کنند.

source

توسط siahnet.ir