مدیر مالی سونی اعلام کرده که این شرکت از شکست‌هایش در حوزه بازی‌های سرویس‌محور درس خواهد گرفت، هرچند تأکید دارد که با وجود مشکلات، پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است.

در جلسه پرسش و پاسخ پس از انتشار تازه‌ترین گزارش مالی شرکت، یکی از شرکت‌کنندگان از مدیران اجرایی سونی خواست تا درباره وضعیت فعلی برنامه‌های سرویس‌محور پلی استیشن و چالش‌هایی که در بهبود این مدل بازی‌ها با آن روبرو هستند، توضیح دهند. خانم لین تائو، مدیر مالی سونی، در پاسخ گفت که با وجود فضای منفی پیرامون بازی‌های سرویس‌محور این شرکت به‌خصوص در پی مشکلات Concord و Marathon او همچنان باور دارد این نوع بازی‌ها ارزشمندند، چرا که منبع درآمدی ایجاد کرده‌اند که پنج سال پیش وجود نداشت. او گفت:

سال گذشته بازی Concord تعطیل شد و امسال بازی Marathon به تعویق افتاد، بنابراین اخبار منفی‌ای منتشر شده‌اند. اما اگر به پنج سال گذشته نگاه کنیم، آن زمان بازی‌های سرویس‌محور تقریباً در استودیوهای پلی استیشن وجود نداشتند. حالا ما بازی‌هایی مانند Helldivers 2، MLB The Show، Gran Turismo 7 و Destiny 2 از Bungie را داریم که همگی به‌شکل باثباتی در حال کمک به فروش و سوددهی هستند.

تائو پیش‌تر در ارائه مالی سونی اشاره کرده بود که در سه‌ماهه گذشته، بازی‌های سرویس‌محور حدود ۴۰٪ از درآمد نرم‌افزارهای فرست-پارتی را تشکیل داده‌اند؛ آماری که بار دیگر در پاسخ او تکرار شد. او افزود:

در سه‌ماهه اول، سهم بازی‌های سرویس‌محور حدود ۴۰٪ بود و برای کل سال این رقم کمی کمتر خواهد بود، احتمالاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد. پس از نظر گذار و تغییر مسیر، می‌توان گفت که این روند کاملاً بدون مشکل نبوده، اما اگر از منظر بلندمدت نگاه کنیم، تغییرات قابل توجهی در پنج سال گذشته رخ داده‌اند. البته می‌دانیم که هنوز مشکلات زیادی وجود دارند، بنابراین باید از اشتباهات درس بگیریم و محتوای سرویس‌محور را به‌گونه‌ای عرضه کنیم که کمتر اتلاف منابع داشته باشد و روان‌تر انجام شود.

چالش‌های سونی در حوزه بازی‌های سرویس‌محور فراتر از دو نمونه پرحاشیه Concord و Marathon هستند. در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۳)، گزارش شد که سونی پروژه‌های سرویس‌محور در حال توسعه در Bend Studio و Bluepoint Games را لغو کرده است؛ گزارشی که یکی از سخنگویان شرکت سونی آن را تأیید کرد. همچنین جیسون شرایر از بلومبرگ ادعا کرده بود که پروژه Bluepoint یک بازی سرویس‌محور در دنیای God of War بوده است. علاوه بر این، گزارش‌هایی منتشر شده که بازی Fairgame$، عنوان سرویس‌محور چندنفره در سبک شبیه‌سازی سرقت که توسط Haven Studios در حال توسعه بود، به‌طور داخلی تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است.

با این حال، همه اخبار مربوط به بخش بازی‌های سرویس‌محور سونی منفی نبوده‌اند. بازی Helldivers 2 که توسط استودیو Arrowhead Game Studios ساخته شده و Sony Interactive Entertainment آن را منتشر کرده، یکی از غافلگیرکننده‌ترین موفقیت‌های سال گذشته بود. این بازی نه‌تنها به سریع‌ترین فروش در تاریخ پلی استیشن دست یافت، بلکه تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروخته است.

source

توسط siahnet.ir